Uwaga: Na forum proszę rejestrować się pełnym znakiem, inne nicki będą blokowane. Następnie należy się przedstawić pisząc kilka słów o sobie, swoich zainteresowaniach...

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » WIADOMOŚCI, DYSKUSJE OGÓLNE » ŁĄCZNOŚCI Z OBICIE SYGNAŁU O SAMOLOTY

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Łączności z obicie sygnału o samoloty

  
sp6ix
23.09.2014 22:01:05
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 833 #1948824
Od: 2011-6-26
Moc może i wystarczy choć i trochę przy mało szkoda że tu w domu nie mam anteny kierunkowej bo byśmy spróbowali coś podziałać .
  
Electra21.11.2024 17:43:00
poziom 5

oczka
  
SP2DDV
25.09.2014 20:07:22
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 242 #1950326
Od: 2011-7-25


Ilość edycji wpisu: 1
Pozwalam sobie przypomnieć moje stare uwagi do programu DL2ALF.

Witam!
DL2ALF opracował bardzo przydatny do łączności UKF, UHF, SHF program który od roku rezyduje w moim komputerze, oraz w komputerach innych entuzjastów łączności UKF.
Program oblicza przydatność samolotów pasażerskich, których coraz więcej na niebie Europy, do łączności poprzez odbicie od powierzchni samolotu sygnałów VKF, UHF, SHF.
Program jest bezpłatny i dostępny jest pod linkiem:

http://www.dl0gth.de/software/airscout.zip

Po rozpakowaniu i otwarciu programu należy po prawej stronie wybrać pasmo, podać swój znak i swój lokator, znak i lokator korespondenta. W większości po podaniu znaku korespondenta, program sam podaje jego lokator.
Program wyliczy także QRB i QTF do korespondenta.
Po uruchomieniu obliczeń (zielona strzałka-trójkąt w prawo na dole) program, poda mapę z osią qso do korespondenta, oraz wyrysuje przekrój trasy do korespondenta.
Część osi oznaczona na fioletowo to miejsce gdzie powinien znaleźć się samolot żeby było słychać odbicie.
Część ta zmienia się w zależności od pasma 2m, 70cm, 23cm i wyżej.
Program wyrysuje także trójkąt w elewacji przestrzeni na kierunku do korespondenta, w którym powinny znaleźć się samoloty, żeby doszło do qso poprzez odbicie od samolotu.
Brakuje jeszcze samolotów.
Pod klawiszem options (po prawej na dole) jest dostępna zakładka "Planes" w której są linki do flightradar`ów które należy zapisać "Save Positions". Następnie po naciśnięciu "Zapisz" utworzony zostanie w katalogu głównym programu plik .CSV z przedziałem czasowym do aktualnej daty.
Następnie naciskamy "Load Positions" odszukujemy zapisany plik, zaznaczamy go i ładujemy do programu klawiszem "otwórz".
Raz zapisany w programie plik .CSV może służyć przez wiele dni i nie potrzeba powtarzać procedury jego ładowania za każdym uruchomieniem programu.
W programie są też określone wstępnie filtry dla przydatnych do QSO samolotów, wysokość i kierunki lotów na danej trasie.
Na początek korzystamy w filtrów ustawionych przez autora DL2ALF.
Po chwili ekran z mapą powinien wypełnić się poruszającymi się sylwetkami samolotów przydatnych do qso z danym korespondentem.
Samoloty przydatne do danego qso są czerwone i zmieniają kolor na fioletowy gdy prawdopodobieństwo qso jest wysokie.
Samoloty nieprzydatne do qso są granatowe. Samolot żółty przecina oś qso, ale leci za nisko.
Naciskając na dany samolot odczytujemy jego parametry i czas do przecięcia naszej osi.
Kolor fioletowy samolotu przecinający oś qso oznacza że samolot jest dokładnie w trójkącie do realizacji QSO.
Zeby zmienić pasmo lub korespondenta, program trzeba zatrzymać (dwie pionowe kreski po prawej na dole), zmienić znak korespondenta ewentualnie uzupełnić jego lokator i uruchomić program zielonym trójkątem.
Warto poćwiczyć z tym programem "AirScout" na początek z beaconami, których w normalnych warunkach nie słychać.
A jak samolot, szczególnie Boening 737, 747, lub Airbus A320, znajdzie się w trójkącie do qso, to beacon wyłania się z szumów i jest czytelny czasami do 2 minut, co umożliwia też realizację całego dwustronnego qso.
Program obsługuje już też pasmo 4m (70MHz) także jest bardzo przydatny do namierzania samolotów w tym paśmie.
Udało mi się z dużym powodzeniem kilka qso z autorem programu DL2ALF w paśmie 70cm i 23cm, qrb 545km!


_________________
Jurek SP2DDV
  
SQ2CDK
25.09.2014 20:23:33
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO94FK

Posty: 4 #1950346
Od: 2014-9-23
Dziękuję Jurku z pewnością przyda się ten opis. Mam już działający program lecz jak widać chętnych brak. Spróbuję odebrać bikony zobaczę jak to będzie. Pozdrawiam
  
sp6ix
25.09.2014 21:57:10
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 833 #1950416
Od: 2011-6-26
Bikony mają trochę za mało mocy by usłyszeć echo odbite z Marklowic jeszcze słuchałem na 2xYU0B 44el ale nic nie słyszałem z bikonów natomiast ze stacjami z Skandynawii zrobiłem kilkanaście qso w tym czasie

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » WIADOMOŚCI, DYSKUSJE OGÓLNE » ŁĄCZNOŚCI Z OBICIE SYGNAŁU O SAMOLOTY

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny