10 GHz propozycja prób łaczności z odbicia od samolotu |
SP6UXM pisze: O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem... I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie? Wesołych świąt! Myślę ,że nie ponieważ " oświetlając samolot " wiązką fal o częstotliwości np 145.500 lub 439.000 nie czynimy nikomu krzywdy. i tak docierają one do samolotu nie powodując zagrożenia Na 10 GHz nie wchodzimy w "ich" pasmo" . Nie zakłócamy transporderów i innych urządzeń . Nie wchodzimy w zakres odbiorników lub nadajników. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Co do opóźnień w kwestii położenia samolotu w systemie flight radar to może być prawda (względy bezpieczeństwa) No i sprawa namierzania. Czy każda stacja telefonii komórkowej powinna się wyłączyć ponieważ w ten czy inny sposób promieniuje w każdym kierunku i do samolotu też. Pozdrawiam! |