Przekaźnik koncentryczny przy LNA.
Witam Kolegów !

Przy rozebraniu złączy przekaźnika REW 14/REW15 widzimy jak zostały pomalowane !!!
Farba przy malowaniu weszła pod złącza i dlatego mimo, że przekaźnik spełnia wymagania
"normy", czyli 46 dB tłumienia nikt tym faktem już się nie zajmował.
Rosjanie wykazali, że usuwając tą farbę - poprawiają styk masy pod złączem , może zwiększyć tłumienie
do 50-55 dB w zależności od egzemplarza.
Czy ktoś próbował to u Nas stosować i wykonał pomiary tłumienności ...?!
Sam się przekonałem, że po rozebraniu złączy przekaźnika faktycznie są wyraźne ślady farby
która wpłynęła pod kołnierz złącza, Dodatkowo mamy tam do czynienia ze oksydacją korpusu pod złączem.
Nie wiem, bo nie robiłem pomiarów ( brak możliwości) jaki to ma wpływ na tłumienność ?
Jak wspomniałem Rosjanie robili takie próby, ale nie doczytałem się, czy "usuwali" oksydację korpusu.
Jaki to może mieć wpływ na kontakt, nie licząc pojemności pasożytniczej o której wspomina Vlad OK1VPZ.

Co Koledzy na takie spojrzenie na przekaźniki REW !


  PRZEJDŹ NA FORUM