Uwaga: Na forum proszę rejestrować się pełnym znakiem, inne nicki będą blokowane. Następnie należy się przedstawić pisząc kilka słów o sobie, swoich zainteresowaniach...
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA
"...Pendolino" może mknąć z prędkością 200 - 250 km/h. To sporo, ale w porównaniu z sowieckim pociągiem bardzo niewiele. Pół wieku temu konstruktorzy z Kraju Rad zbudowali bowiem maszynę zdolną osiągać prędkość 360 km/h. Jak? Bardzo prosto - z pomocą silników odrzutowych zamontowanych na wagonie..."
Wiecej na:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Niesamowity rosyjski pociąg odrzutowy. Pędził 290 km/h!
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA
"...Mowa o pociągu o nazwie roboczej SVL, który został opracowany w kalinińskiej fabryce pociągów w latach 70. ub. wieku. Podstawę dla konstrukcji stanowił pociąg o oznaczeniu ER22, jednak największą ciekawostkę stanowił napęd. Ciąg (dosłownie) zapewniały dwa silniki odrzutowe z samolotu Jak-40..."
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Ja tylko czekam aż ktoś w końcu zbuduje prawdziwą kolej ( nie makietę) wykorzystując technologię MAG-LEV, czyli lewitacji magnetycznej. TO jest prawdziwa rewolucja, nie jakieś kombinacje z odrzutem. Ciekawe jak sie w zakręt zmieśći z tym napedem bo według mnie musiał by zwalniac i to sporo. Napęd MAG LEV nie ma tej wady i maszyna potrafi sunąć według naukowców około 500km/h.