| |
sp8nth | 29.07.2019 08:57:10 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #3974722 Od: 2017-2-6
| sq9mt pisze:
Co do Consparku - jak bez gwarancji ? Nie sadzę aby YAESU szło w taki deal, trochę było by to dziwne. Choć nie jest nie możliwe Polskie biznesmeny wymyślą wszystko.
Kupowałem u nich sporo sprzętu: FT2000, FTDX500, FTM350, parę ręczniaków i nigdy nie dostałem oryginalnej gwarancji YAESU !!! W sytuacji krytycznej na moje pytania, po straszeniu rzecznikiem praw konsumenta i sądem otrzymałem odpowiedź, że gwarantem jest CONSPARK i nie muszę się martwić o nic, oraz info że sprzęt kupiony u nich nie może być serwisowany na gwarancji w innych serwisach z powodu jak w poprzednim poście !!! Być może od tamtej pory zaszły jakieś zmiany, jednak nigdzie w necie na stronach YAESU nie znalazłem info, że CONSPARK TO AUTORYZOWANY SERWIS !!! Na stronie yaesu europa oficjalnym dystrybutorem na Polskę jest inradio !!! |
| |
Electra | 07.04.2025 06:31:05 |

 |
|
| |
sq9mt | 29.07.2019 10:42:10 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #3974746 Od: 2019-6-3
Ilość edycji wpisu: 2 | Ha ... ciekawe. Ale z inradio (ProFit) też nie jest kolorowo. Trzeba było pisać do Japonii i UK aby zadziałała gwarancja.
Myślę że te nasze firmy działają po naszemu ...
PS Własnie dzwoniłem do inradio Pan w uprzejmy choć specyficzny sposób poinformował mnie że w zasadzie nic nie wie bo kolegi z serwisu nie ma i że trzeba czekać a telefonować nie ma po co .... Ale czuło się że chyba ich interwencja zabolała. To sobie pozwolę monitorować sprawę przez UK, być może poproszę ich aby naprawione radio wysłali do mnie bezpośrednio (może się uda).
Powiem tak, nie jest to obsługa jaką bym widział. I chyba więcej w Polskiej (jakiekolwiek) dystrybucji nie kupię. Nawet jak bym miał zapłacić więcej (a czasem mniej) kupię po za granicami kraju koszty przesyłki są dziś w zasadzie śmieszne i bezproblemowe. A dla mnie wsparcie ma znaczenie a nie lubię być traktowany jak w PRL że Pan mi sprzeda z łaską cokolwiek. Nie TE CZASY drodzy sprzedawcy. Nie kupuje(my) sprzętu za parę PLN tylko urządzenia za czasem grube tysiące pln i na wszelkie próby tentegowania swojej osoby sobie nie pozwolę.
PS2. Co do consparku to tez uważam że to dobra informacja, i tam tez nie kupię, bo coś tu też jest nie tak.
PS3 Ja do radia miałem org kwit gwarancyjny, ale że conspark tego nie daje bo Yaesu nie bardzo dziwne. Aż mnie korci aby zapytać UK czy jest to w ogóle możliwe, tak zapytam jak załatwię już finalnie mój temat (nie chce zawracać aktualnie im głowy).
Ja tu widze inny plan ... _________________ sq9mt Marcin
|
| |
OZ1GPZ | 29.07.2019 15:33:15 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #3974831 Od: 2011-11-15
| Czesc. Warto poczytac zanimsie cos napisze.
Przedsiębiorstwo Doradczo-Handlowe „Con-Spark” sp. z o.o. zostało założone w 1989r. Istniejemy na rynku nieprzerwanie od 25 lat! Naszą działalność rozpoczęliśmy od nawiązania współpracy z japońskim producentem sprzętu radiokomunikacyjnego Vertex Standard i od tego momentu zaczęła się nasza przygoda z importem i dystrybucją na rynek radiotelefonów profesjonalnych. Po kilku latach współpracy z Vertex Standard otrzymaliśmy od producenta tytuł autoryzowanego dealera i generalnego dystrybutora na Polskę. ITD. |
| |
sq9mt | 29.07.2019 18:18:10 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #3974864 Od: 2019-6-3
| A ciekawy jestem jaka jest taka prawda prawda ... ? Prawda obiektywna jeśli byli by autoryzowani to czy powinni serwisować urządzenia nie kupione u nich ? Ktoś napisze tak ktoś nie. Nie wiadomo jaką politykę prowadzi samo Yaesu być może jakaś dziwną. Fakt troszkę to dziwne że do urządzeń nie była dołączona oryginalna karta gw.
Nie chce tu bezwzględnie oceniać. Ale w zasadzie bardzo mi się to nie podoba. Szczerze wygląda to troszkę tak że jak się klient nie upomni o swoje to się go ... no jak upomni no to... Szczerze jak za PRLu a jak pisałem no takie numery to nie ze mną.
_________________ sq9mt Marcin
|
| |
OZ1GPZ | 29.07.2019 23:53:43 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #3974952 Od: 2011-11-15
| Czesc. nie ze mna takie numery Bruner hehe A tak na powaznie krotki e-mail til Yaesu z zapytaniem kto jest autoryzowanym sprzedawca w SP i jakie ma obowiazki w stosunku do Klienta. Napisz do tego ktory wczesniej przyslal ci maila. Ciekawe jaka bedzie odpowiedz. Ja bym tak zrobil.
Pozdrawiam Leszek |
| |
OZ1GPZ | 29.07.2019 23:55:31 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #3974953 Od: 2011-11-15
| OZ1GPZ pisze:
Czesc. nie ze mna takie numery Bruner hehe A tak na powaznie krotki e-mail til Yaesu z zapytaniem kto jest autoryzowanym sprzedawca w SP i jakie ma obowiazki w stosunku do Klienta. Napisz do tego ktory wczesniej przyslal ci maila. Ciekawe jaka bedzie odpowiedz. Ja bym tak zrobil.
Pozdrawiam Leszek
Mialo byc DO Yaesu wyszlo TIL a to po dunsku do hehe glowa nie pracuje hehe |
| |
OZ1GPZ | 30.07.2019 00:01:15 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #3974954 Od: 2011-11-15
| Cofnalem sie do e-maila z Yaesu jest bezosobowy a szkoda.
Pozdrawiam jeszcze raz Leszek |
| |
sq9mt | 30.07.2019 07:46:54 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #3974981 Od: 2019-6-3
| A napiszę do Yaesu ale jak pisałem jak się skończy batalia z moim FT2 (nie chcę aktualnie bardziej grzebać w tym mrowisku) Ale mam takie nieodparte wrażenie że YAESU tez ma do tego takie specyficzne podejście. Trzeba pamiętać że rynek tych urządzeń jest dość specyficzny tj niszowy nie jest jakiś może mały ale tez nie jest duży (szczególnie w Polsce jest mały) więc ... każdy stara się nie mieć kosztów.
_________________ sq9mt Marcin
|
| |
sq9mt | 07.08.2019 22:31:24 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #4044685 Od: 2019-6-3
| No to otrzymałem z powrotem radio Proszę podziwiać 
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ sq9mt Marcin
|
| |
sq9mt | 07.08.2019 22:56:33 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #4045031 Od: 2019-6-3
Ilość edycji wpisu: 1 | Co do było uszkodzone C2192 - 100uF/16V lub 220uF /10 V (w zależności od wersji) ale na pewno powinno być bardziej 100/16V aby szansa na jego uszkodzenie była minimalna. Znaleziony jest zaraz na wejsciu ze złącza
Ale 10V tutaj kondensator to chyba błąd szczególnie ze napięcie z baterii jest podciągane praktycznie do 9 V (wg schematu) Mało tego układ zasilania jest tak zorganizowany ze napięcie z akku jest poprzez Q1113 (MOSFET) może być podane na linie B+ co przy niekorzystnych zbiegach okoliczności może powodować podanie napięcia ponad 10V (uszkodzony akku) A to przy kondensatorze 10V wygląda słabo.
Widzę tu jakiś delikatny problem konstrukcyjny całej zabawki
_________________ sq9mt Marcin
|
| |
sq9mt | 08.08.2019 13:11:52 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #4064324 Od: 2019-6-3
| Co do serwisu samego inradio. Chłopy jak by pierwszy raz i naprawiali radia Yaesu a i tam ktoś lutownica nie umie operować. 1. Tylnia ścianka wiadomo przykręcona jest na 2 śrubach pod nimi są podkładki. Pierwszy problem to przy wyciąganiu tego panelu używamy wkrętu M2.5-2.6 (2.6 będzie ciezko zdobyć) wkręcamy w prawy otwór (jest tam gwint) i dzięki temu wyciągamy łatwo ten tył (no de fakto całe bebechy radia) - w Inradio nie na "brutala" podważali śrubokrętem efekty na obudowie wiadome mało tego tak można uszkodzić wewnętrzna uszczelkę o'ring ( w tym przypadku pociachali tylko obudowę, uszczelka przetrwała. 2. Aby wyciągnąć tą elektronikę nic więcej nie trzeba odkręcać przy potencjometrze ( w starszych modelach była dodatkowa nakrętka trzymająca potencjometr ) w tym tak nie jest, efekt uszkodzenia przy nakrętce, jakimś cudem udało się im też uszkodzić o'ring przy nowym potencjometrze (nie wiem jak ?) gmyrali śrubokrętem ? 3. Uszkodzenia materiału do pochłaniania WCZ przy przyciskach (złe wkładanie elektroniki) 4. Oryginalny kondensator wg mnie powinien być 100u/16V tantal (prawdopodobnie był 220u/10V) został wlutowany 68uF na ile ? nie wiem. 5. Kondensator wlutowany dość niechlujnie byle był. Naruszony tez malutki w rozmiarze 0805 kondensator tantalowy 47u/4V niby nie dużo ale ... skad mam wiedzieć jak to wpłynie ... 6. Ekran upaprany i tak wsadzony w radio.
Ocena serwisu ?? 1/5 dlaczego 1 punkt ? Bo zrobili. Ale sprawa odbiła sie o UK (główny dostawca na EU), inaczej chcieli mnie skasować. Szczerze tak przypuszczałem że padła jakaś pierdoła ale jak dzwoniłem mówili mi że jak będzie oryginalna plomba to radio będzie "lepiej" traktowane. Dlatego postanowiłem im je odesłać, po prostu było zagrożenie ze padło coś więcej (zawsze mógł paść jakiś dedykowany IC którego zdobycie a tym bardziej oprogramowanie nie jest do zrealizowania). A wtedy problem mógł być nie prosty. Zawsze mogłem kombinować czy nie wysłać radia do UK albo Japonii ale czy by też chcieli ?
Jednego jestem pewnie w inradio stałem się ich ulubieńcem. Dziś na pewno bym zrobił inaczej po prostu otworzył radio a dalej kombinował. Źle oceniam jakość serwisu w PL bardzo źle. Obsługa tez taka mocno specyficzna.
_________________ sq9mt Marcin
|
| |
Electra | 07.04.2025 06:31:05 |

 |
|
| |
7785_12 | 09.08.2019 13:08:45 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Marki
Posty: 277 #4090973 Od: 2016-2-12
| Czytam to i się zastanawiam - czemu mają te frustracje sq9mt służyć? |
| |
sq9mt | 09.08.2019 15:07:13 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #4092589 Od: 2019-6-3
Ilość edycji wpisu: 4 | Abyś se mógł kolego poczytać. Pokazuje jak działają serwisy i sklepy w Polsce, nie dam się robić a dziadostwo będę pokazywał.
Jak tobie to odpowiada że ktoś ci skopie telefon i jeszcze np weźmie za to kasę (ja miałem na szczęście free) to proszę bardzo. Ale to samo dotyczy każdego innego serwisu w zasadzie możesz sobie wybierać Mech Samochodowa RTV, AGD, Elektronika domowa, Telefony itd
_________________ sq9mt Marcin
|
| |
SP2RXX | 09.08.2019 15:40:12 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Bydgoszcz JO83XC
Posty: 7669 #4092903 Od: 2011-6-25
| sq9mt pisze:
....jak działają serwisy i sklepy w Polsce, nie dam się robić a dziadostwo będę pokazywał....
Tak, ale nie na tym forum. Tutaj zajmujemy się sprawami technicznymi.
_________________ 73! Maciej |
| |
sq9mt | 10.08.2019 11:36:10 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 204 #4106939 Od: 2019-6-3
| Może Macieju masz racje, ale ja to robię dla nas abyśmy wiedzieli jak serwisy traktują nasz sprzęt (a i czasami nas też) Bo gdzie mam to napisać  No Poprawki naprawki finalne (jest techniczne)
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ sq9mt Marcin
|
| |
Electra | 07.04.2025 06:31:05 |

 |
|