Uwaga: Na forum proszę rejestrować się pełnym znakiem, inne nicki będą blokowane. Następnie należy się przedstawić pisząc kilka słów o sobie, swoich zainteresowaniach...

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » WIADOMOŚCI, DYSKUSJE OGÓLNE » 10 GHZ PROPOZYCJA PRÓB ŁACZNOŚCI Z ODBICIA OD SAMOLOTU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

10 GHz propozycja prób łaczności z odbicia od samolotu

  
SQ3DWI
23.12.2014 21:55:04
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zielona Góra

Posty: 52 #2007470
Od: 2013-3-9
Witam Wszystkich!
Jako , że mieszkam W Zielonej Górze i jestem na trasie przelotu samolotów rejsowych szukam chętnych do prób
łączności z odbicia od samolotu. Moje możliwości to widoczność w kierunku od 350 stopni do 160 stopni.
Inaczej mówiąc widzę tylko wschód ( wieżowiec 8 piętro ) Lokator JO71 RW Współrzędne geograficzne to
La Lo
Szukam też "mądrej głowy" która potrafi opracować system naprowadzania anteny względem programu Flight Radar
Wiem ,że bardzo wygórowane wymagania ale może ktoś to potrafi? Ja niestety programuję w Bascomie i to na poziomie włączania i wyłączania diody LED i powielanie innych projektów
płacze
Zapraszam Wszystkich do wspólnych prac aniołek
Może coś wyjdzie z tego projektu!
Pozdrawiam serdecznie!
  
Electra22.11.2024 02:42:07
poziom 5

oczka
  
SQ5RWU
23.12.2014 22:08:06
Grupa: Użytkownik

Posty: 19 #2007488
Od: 2013-6-1
Powinieneś się zainteresować tym programeme:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
SP3LX
23.12.2014 22:13:18
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81VO

Posty: 262 #2007496
Od: 2011-8-11
Ciekawy pomysł, również się kiedyś zastanawiałem nad takimi próbami ale brakuję jeszcze trochę mocy. Może w przyszłym roku.Poczytaj ten post

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


troszkę może temat rozjaśni.
_________________
73! Krzysiek SP3LX ex sq2lx
http://sp3lx.blogspot.com/
  
SP6UXM
23.12.2014 22:26:17
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kluczbork

Posty: 12 #2007518
Od: 2014-9-26
O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...

I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?

Wesołych świąt!
  
SQ3DWI
23.12.2014 22:40:41
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zielona Góra

Posty: 52 #2007545
Od: 2013-3-9
La 51 55.88 N
Lo 15 29.40 E
Zapomniałem dodać.
Na razie nie umiem uruchomić tego programu ale dzięki za podpowiedź!
  
OZ1GPZ
23.12.2014 22:47:28
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 118 #2007562
Od: 2011-11-15
    SP6UXM pisze:

    O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...

    I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?

    Wesołych świąt!



Witam.

Nic z tych rzeczy! Chyba ze w SP.



Pozdrawiam Leszek
  
OZ1GPZ
23.12.2014 22:52:03
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 118 #2007576
Od: 2011-11-15
    SP6UXM pisze:

    O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...

    I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?

    Wesołych świąt!






Tylko laser zabroniony i karalny
  
SP6UXM
23.12.2014 22:58:59
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kluczbork

Posty: 12 #2007591
Od: 2014-9-26
Żeby nie było, że sam to wymyśliłem:

1.
Oprócz systemu ADS-B istnieją jeszcze MLAT i FAA. Pierwszy z nich informację o położeniu samolotu przekazuje przeliczając czas od startu samolotu do momentu odbierania sygnału przez starsze odbiorniki ModeS. Natomiast FAA opiera się ciągle na radarach i podaje informacje o aktualnym miejscu przebywania samolotu z pięciominutowym opóźnieniem, co też widać na mapach Flightradar24.
źródło:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



2.
http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=162750&temat=357563
  
SQ3DWI
23.12.2014 23:05:16
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zielona Góra

Posty: 52 #2007599
Od: 2013-3-9
    SP6UXM pisze:

    O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...

    I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?

    Wesołych świąt!


Myślę ,że nie ponieważ " oświetlając samolot " wiązką fal o częstotliwości np 145.500 lub 439.000 nie czynimy nikomu krzywdy.
i tak docierają one do samolotu nie powodując zagrożenia
Na 10 GHz nie wchodzimy w "ich" pasmo" . Nie zakłócamy transporderów i innych urządzeń . Nie wchodzimy w zakres odbiorników lub nadajników.
Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
Co do opóźnień w kwestii położenia samolotu w systemie flight radar to może być prawda (względy bezpieczeństwa)
No i sprawa namierzania.
Czy każda stacja telefonii komórkowej powinna się wyłączyć ponieważ w ten czy inny sposób promieniuje w każdym kierunku i do samolotu też.
Pozdrawiam!
  
SP6UXM
23.12.2014 23:12:39
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kluczbork

Posty: 12 #2007608
Od: 2014-9-26
I znowu sam nie wymyśliłem (i wcale się nie upieram a jedynie podaję do osądu/wyjaśnienia przez zorientowanych kolegów):
WYRZUTNIA / RADAR (TELAR):
Model Typ
9P35M1 9P35M2
Radary naprowadzania 2
Częstotliwość pracy 10-20 GHz


źródło:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
OZ1GPZ
23.12.2014 23:21:13
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 118 #2007614
Od: 2011-11-15
    SP6UXM pisze:

    I znowu sam nie wymyśliłem (i wcale się nie upieram a jedynie podaję do osądu/wyjaśnienia przez zorientowanych kolegów):
    WYRZUTNIA / RADAR (TELAR):
    Model Typ
    9P35M1 9P35M2
    Radary naprowadzania 2
    Częstotliwość pracy 10-20 GHz


    źrhttp://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_dependent_surveillance-broadcastódło:

    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra22.11.2024 02:42:07
poziom 5

oczka
  
sp6ryd
23.12.2014 23:22:05
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 330 #2007616
Od: 2012-11-3


Ilość edycji wpisu: 1
    SP6UXM pisze:

    O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...


Wystarczy że sami będziemy odbierać ADS-B danego samolotu. potrzeba do tego jedynie DVB-T Dongle i program. Zasięg do 250 km nie stanowi większego problemu.


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA





TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA


  
OZ1GPZ
23.12.2014 23:25:01
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 118 #2007621
Od: 2011-11-15
    SP6UXM pisze:

    I znowu sam nie wymyśliłem (i wcale się nie upieram a jedynie podaję do osądu/wyjaśnienia przez zorientowanych kolegów):
    WYRZUTNIA / RADAR (TELAR):
    Model Typ
    9P35M1 9P35M2
    Radary naprowadzania 2
    Częstotliwość pracy 10-20 GHz


    źródło:

    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




Jak to dziala Tak mialo byc


http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_dependent_surveillance-broadcast
  
SP6UXM
23.12.2014 23:35:22
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kluczbork

Posty: 12 #2007636
Od: 2014-9-26
O rozwiązaniu z kartą DVB-T nie wiedziałem - dotychczas w rozpoznawaniu co się nade mną dzieje bazowałem tylko na nasłuchu wieży i sektorów oraz podejścia czy jak to się tam nazywa u nich (ale wyniki nie były zachęcające, zwłaszcza że do każdego z okolicznych lotnisk mam więcej niż ~90km a i analizator widma jako odbiornik też nie jest najwygodniejszy - szefc zawsze w podartych butach...). Będę musiał kiedyś spróbować. Przepraszam za Off-a
  
SQ3DWI
23.12.2014 23:37:20
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zielona Góra

Posty: 52 #2007640
Od: 2013-3-9
Proszę Koleżeństwo o podążanie w kierunku tematu tego postu.
Próbujemy coś zrobić czy tylko będziemy pisać?
Moja propozycja jest taka.
Wystawię nadajnik z anteną skierowaną na kanał przelotowy samolotów w kierunku północnym.
Nadajnik włączony 24 godziny na dobę
Moja lokalizacja jest znana.
Przed Nowym rokiem nie zdążę ale 2-5 styczeń powinno się udać.

  
sp6ryd
23.12.2014 23:49:59
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 330 #2007653
Od: 2012-11-3
żałuję, że nie mam czaszy i trv jedyne czym dysponuję to LNB z PLL a jaką mocą będziesz nadawał ?
  
sp6ryd
23.12.2014 23:57:18
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 330 #2007659
Od: 2012-11-3


Ilość edycji wpisu: 2
    SP6UXM pisze:

    O rozwiązaniu z kartą DVB-T nie wiedziałem - dotychczas w rozpoznawaniu co się nade mną dzieje bazowałem tylko na nasłuchu wieży i sektorów oraz podejścia czy jak to się tam nazywa u nich (ale wyniki nie były zachęcające, zwłaszcza że do każdego z okolicznych lotnisk mam więcej niż ~90km a i analizator widma jako odbiornik też nie jest najwygodniejszy - szefc zawsze w podartych butach...). Będę musiał kiedyś spróbować. Przepraszam za Off-a


Zaden off właśnie do air scatter wykorzystują ADS-B, polecam zabawy z tym tunerem bo za tani analizator widma też może robić oczko transpondery mają raczej dość dużą moc może nawet parę W i pracują na 1090 MHz wiec jak je słychać to AS zapewne też jest potencjalnie możliwy tylko obie stacje muszą mieć dogodne warunki i zgrać wszystko w czasie.




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



edit: transponder ADS-B może mieć nawet 130 W

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
sp3iym
25.12.2014 16:56:27
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO82 / KO02

Posty: 101 #2008323
Od: 2014-1-15


Ilość edycji wpisu: 1
Nie wiem czy na coś się przydadzą obrazki i tekst z mojej strony, ale może akurat oczko
Kiedyś się zabrałem za pisanie ale jeszcze nie skończyłem tego nt. airscout.



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Ja z powodzeniem wykorzystuję na 2m i 70cm u siebie w JO82 i na SN7L na Szrenicy.

nawet na przykładzie 10W bikonów na 2m widać różnicę jak samolot pojawia się na trasie. Czasem na spectranie widać 4 ślady z lekkim dopplerem od różnych samolotów wesoły

Może Kolega SQ3DWI spróbuje odebrać Poznański bikon 3cm od Samolotu na początek trochę małą odległość, ale może uda się z którymś dalszym bikonem?
na 10GHz zapewne będzie bardzo duży doppler, nie mam doświadczeń zbyt z tym pasmem poza dwoma QSO na RS od SQ3FYK i paroma nasłuchami DVB-T + LNB
_________________
Andrzej SO3Z
www.so3z.com gg:4765362
bikony SR3VHX,SR3LHY,SR3XHY
  
sq2bxi
27.12.2014 21:24:21
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2009541
Od: 2013-2-3
Witam Kolegów,
chętnie się umówię na próby AS na 10GHz. W dniu 2 stycznia pracuję ale termin 3-5 stycznia mi odpowiada. Kolegę SQ3DWI proszę o kontakt na bxi(at)interia.pl
73! Marcin SQ2BXI
  
SQ3DWI
27.12.2014 23:05:21
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zielona Góra

Posty: 52 #2009612
Od: 2013-3-9
    sp3iym pisze:

    Nie wiem czy na coś się przydadzą obrazki i tekst z mojej strony, ale może akurat oczko
    Kiedyś się zabrałem za pisanie ale jeszcze nie skończyłem tego nt. airscout.



    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



    Ja z powodzeniem wykorzystuję na 2m i 70cm u siebie w JO82 i na SN7L na Szrenicy.

    nawet na przykładzie 10W bikonów na 2m widać różnicę jak samolot pojawia się na trasie. Czasem na spectranie widać 4 ślady z lekkim dopplerem od różnych samolotów wesoły

    Może Kolega SQ3DWI spróbuje odebrać Poznański bikon 3cm od Samolotu na początek trochę małą odległość, ale może uda się z którymś dalszym bikonem?
    na 10GHz zapewne będzie bardzo duży doppler, nie mam doświadczeń zbyt z tym pasmem poza dwoma QSO na RS od SQ3FYK i paroma nasłuchami DVB-T + LNB


Jasne ,że się przydało bo byłem przekonany odnośnie prób z odbicia bezpośredniego od samolotu!!! A o śladzie za samolotem nawet nie myślałem!!!
Z rainscater czy odbicia od "smugi" pozostawionej przez meteoryty nigdy nie miałem nic wspólnego
ale Twój post wiele mi wyjaśnił.
Czemu ja sam na to nie wpadłem ,że najpierw spróbować odbierać a później nadawać?
Czasami jedno zdanie a tak pięknie potrafi ukierunkować co do działania
aniołek
Spróbuję na bank!
Dzięki za info i wszelkie informację!
SQ3DWI
  
Electra22.11.2024 02:42:07
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » WIADOMOŚCI, DYSKUSJE OGÓLNE » 10 GHZ PROPOZYCJA PRÓB ŁACZNOŚCI Z ODBICIA OD SAMOLOTU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny