| |
SQ3DWI | 23.12.2014 21:55:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zielona Góra
Posty: 52 #2007470 Od: 2013-3-9
| Witam Wszystkich! Jako , że mieszkam W Zielonej Górze i jestem na trasie przelotu samolotów rejsowych szukam chętnych do prób łączności z odbicia od samolotu. Moje możliwości to widoczność w kierunku od 350 stopni do 160 stopni. Inaczej mówiąc widzę tylko wschód ( wieżowiec 8 piętro ) Lokator JO71 RW Współrzędne geograficzne to La Lo Szukam też "mądrej głowy" która potrafi opracować system naprowadzania anteny względem programu Flight Radar Wiem ,że bardzo wygórowane wymagania ale może ktoś to potrafi? Ja niestety programuję w Bascomie i to na poziomie włączania i wyłączania diody LED i powielanie innych projektów Zapraszam Wszystkich do wspólnych prac Może coś wyjdzie z tego projektu! Pozdrawiam serdecznie! |
| |
Electra | 25.11.2024 22:01:47 |
|
|
| |
SQ5RWU | 23.12.2014 22:08:06 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 19 #2007488 Od: 2013-6-1
| Powinieneś się zainteresować tym programeme:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
SP3LX | 23.12.2014 22:13:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO81VO
Posty: 262 #2007496 Od: 2011-8-11
| Ciekawy pomysł, również się kiedyś zastanawiałem nad takimi próbami ale brakuję jeszcze trochę mocy. Może w przyszłym roku.Poczytaj ten post
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
troszkę może temat rozjaśni. _________________ 73! Krzysiek SP3LX ex sq2lx http://sp3lx.blogspot.com/ |
| |
SP6UXM | 23.12.2014 22:26:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kluczbork
Posty: 12 #2007518 Od: 2014-9-26
| O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...
I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?
Wesołych świąt! |
| |
SQ3DWI | 23.12.2014 22:40:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zielona Góra
Posty: 52 #2007545 Od: 2013-3-9
| La 51 55.88 N Lo 15 29.40 E Zapomniałem dodać. Na razie nie umiem uruchomić tego programu ale dzięki za podpowiedź!
|
| |
OZ1GPZ | 23.12.2014 22:47:28 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #2007562 Od: 2011-11-15
| SP6UXM pisze:
O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...
I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?
Wesołych świąt!
Witam.
Nic z tych rzeczy! Chyba ze w SP.
Pozdrawiam Leszek |
| |
OZ1GPZ | 23.12.2014 22:52:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #2007576 Od: 2011-11-15
| SP6UXM pisze:
O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...
I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?
Wesołych świąt!
Tylko laser zabroniony i karalny |
| |
SP6UXM | 23.12.2014 22:58:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kluczbork
Posty: 12 #2007591 Od: 2014-9-26
| Żeby nie było, że sam to wymyśliłem:
1. Oprócz systemu ADS-B istnieją jeszcze MLAT i FAA. Pierwszy z nich informację o położeniu samolotu przekazuje przeliczając czas od startu samolotu do momentu odbierania sygnału przez starsze odbiorniki ModeS. Natomiast FAA opiera się ciągle na radarach i podaje informacje o aktualnym miejscu przebywania samolotu z pięciominutowym opóźnieniem, co też widać na mapach Flightradar24. źródło:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
2. http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=162750&temat=357563 |
| |
SQ3DWI | 23.12.2014 23:05:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zielona Góra
Posty: 52 #2007599 Od: 2013-3-9
| SP6UXM pisze:
O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...
I druga kwestia: czy oświetlenie samolotu cywilnego lub co gorsza wojskowego wiązką mikrofal nie będzie traktowane jako namierzanie i czy w ogóle nie jest to zabronione z powodów jak wyżej lub z powodu takiego samego jak do niedawna używanie telefonów komórkowych na pokładzie?
Wesołych świąt!
Myślę ,że nie ponieważ " oświetlając samolot " wiązką fal o częstotliwości np 145.500 lub 439.000 nie czynimy nikomu krzywdy. i tak docierają one do samolotu nie powodując zagrożenia Na 10 GHz nie wchodzimy w "ich" pasmo" . Nie zakłócamy transporderów i innych urządzeń . Nie wchodzimy w zakres odbiorników lub nadajników. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Co do opóźnień w kwestii położenia samolotu w systemie flight radar to może być prawda (względy bezpieczeństwa) No i sprawa namierzania. Czy każda stacja telefonii komórkowej powinna się wyłączyć ponieważ w ten czy inny sposób promieniuje w każdym kierunku i do samolotu też. Pozdrawiam! |
| |
SP6UXM | 23.12.2014 23:12:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kluczbork
Posty: 12 #2007608 Od: 2014-9-26
| I znowu sam nie wymyśliłem (i wcale się nie upieram a jedynie podaję do osądu/wyjaśnienia przez zorientowanych kolegów): WYRZUTNIA / RADAR (TELAR): Model Typ 9P35M1 9P35M2 Radary naprowadzania 2 Częstotliwość pracy 10-20 GHz
źródło:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
OZ1GPZ | 23.12.2014 23:21:13 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #2007614 Od: 2011-11-15
| SP6UXM pisze: I znowu sam nie wymyśliłem (i wcale się nie upieram a jedynie podaję do osądu/wyjaśnienia przez zorientowanych kolegów): WYRZUTNIA / RADAR (TELAR): Model Typ 9P35M1 9P35M2 Radary naprowadzania 2 Częstotliwość pracy 10-20 GHz
źrhttp://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_dependent_surveillance-broadcastódło:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 25.11.2024 22:01:47 |
|
|
| |
sp6ryd | 23.12.2014 23:22:05 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 330 #2007616 Od: 2012-11-3
Ilość edycji wpisu: 1 | SP6UXM pisze:
O ile wiem informacje o aktualnych pozycjach statków powietrznych są podawane z celowym opóźnieniem ze względu na zagrożenie terrorystyczne - tak gdzieś wyczytałem...
Wystarczy że sami będziemy odbierać ADS-B danego samolotu. potrzeba do tego jedynie DVB-T Dongle i program. Zasięg do 250 km nie stanowi większego problemu.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
OZ1GPZ | 23.12.2014 23:25:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #2007621 Od: 2011-11-15
| SP6UXM pisze: I znowu sam nie wymyśliłem (i wcale się nie upieram a jedynie podaję do osądu/wyjaśnienia przez zorientowanych kolegów): WYRZUTNIA / RADAR (TELAR): Model Typ 9P35M1 9P35M2 Radary naprowadzania 2 Częstotliwość pracy 10-20 GHz
źródło:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Jak to dziala Tak mialo byc
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_dependent_surveillance-broadcast |
| |
SP6UXM | 23.12.2014 23:35:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kluczbork
Posty: 12 #2007636 Od: 2014-9-26
| O rozwiązaniu z kartą DVB-T nie wiedziałem - dotychczas w rozpoznawaniu co się nade mną dzieje bazowałem tylko na nasłuchu wieży i sektorów oraz podejścia czy jak to się tam nazywa u nich (ale wyniki nie były zachęcające, zwłaszcza że do każdego z okolicznych lotnisk mam więcej niż ~90km a i analizator widma jako odbiornik też nie jest najwygodniejszy - szefc zawsze w podartych butach...). Będę musiał kiedyś spróbować. Przepraszam za Off-a |
| |
SQ3DWI | 23.12.2014 23:37:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zielona Góra
Posty: 52 #2007640 Od: 2013-3-9
| Proszę Koleżeństwo o podążanie w kierunku tematu tego postu. Próbujemy coś zrobić czy tylko będziemy pisać? Moja propozycja jest taka. Wystawię nadajnik z anteną skierowaną na kanał przelotowy samolotów w kierunku północnym. Nadajnik włączony 24 godziny na dobę Moja lokalizacja jest znana. Przed Nowym rokiem nie zdążę ale 2-5 styczeń powinno się udać.
|
| |
sp6ryd | 23.12.2014 23:49:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 330 #2007653 Od: 2012-11-3
| żałuję, że nie mam czaszy i trv jedyne czym dysponuję to LNB z PLL a jaką mocą będziesz nadawał ? |
| |
sp6ryd | 23.12.2014 23:57:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 330 #2007659 Od: 2012-11-3
Ilość edycji wpisu: 2 | SP6UXM pisze:
O rozwiązaniu z kartą DVB-T nie wiedziałem - dotychczas w rozpoznawaniu co się nade mną dzieje bazowałem tylko na nasłuchu wieży i sektorów oraz podejścia czy jak to się tam nazywa u nich (ale wyniki nie były zachęcające, zwłaszcza że do każdego z okolicznych lotnisk mam więcej niż ~90km a i analizator widma jako odbiornik też nie jest najwygodniejszy - szefc zawsze w podartych butach...). Będę musiał kiedyś spróbować. Przepraszam za Off-a
Zaden off właśnie do air scatter wykorzystują ADS-B, polecam zabawy z tym tunerem bo za tani analizator widma też może robić transpondery mają raczej dość dużą moc może nawet parę W i pracują na 1090 MHz wiec jak je słychać to AS zapewne też jest potencjalnie możliwy tylko obie stacje muszą mieć dogodne warunki i zgrać wszystko w czasie.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
edit: transponder ADS-B może mieć nawet 130 W
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
sp3iym | 25.12.2014 16:56:27 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO82 / KO02
Posty: 101 #2008323 Od: 2014-1-15
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie wiem czy na coś się przydadzą obrazki i tekst z mojej strony, ale może akurat Kiedyś się zabrałem za pisanie ale jeszcze nie skończyłem tego nt. airscout.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Ja z powodzeniem wykorzystuję na 2m i 70cm u siebie w JO82 i na SN7L na Szrenicy.
nawet na przykładzie 10W bikonów na 2m widać różnicę jak samolot pojawia się na trasie. Czasem na spectranie widać 4 ślady z lekkim dopplerem od różnych samolotów
Może Kolega SQ3DWI spróbuje odebrać Poznański bikon 3cm od Samolotu na początek trochę małą odległość, ale może uda się z którymś dalszym bikonem? na 10GHz zapewne będzie bardzo duży doppler, nie mam doświadczeń zbyt z tym pasmem poza dwoma QSO na RS od SQ3FYK i paroma nasłuchami DVB-T + LNB _________________ Andrzej SO3Z www.so3z.com gg:4765362 bikony SR3VHX,SR3LHY,SR3XHY
|
| |
sq2bxi | 27.12.2014 21:24:21 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 9 #2009541 Od: 2013-2-3
| Witam Kolegów, chętnie się umówię na próby AS na 10GHz. W dniu 2 stycznia pracuję ale termin 3-5 stycznia mi odpowiada. Kolegę SQ3DWI proszę o kontakt na bxi(at)interia.pl 73! Marcin SQ2BXI |
| |
SQ3DWI | 27.12.2014 23:05:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zielona Góra
Posty: 52 #2009612 Od: 2013-3-9
| sp3iym pisze: Nie wiem czy na coś się przydadzą obrazki i tekst z mojej strony, ale może akurat Kiedyś się zabrałem za pisanie ale jeszcze nie skończyłem tego nt. airscout.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Ja z powodzeniem wykorzystuję na 2m i 70cm u siebie w JO82 i na SN7L na Szrenicy.
nawet na przykładzie 10W bikonów na 2m widać różnicę jak samolot pojawia się na trasie. Czasem na spectranie widać 4 ślady z lekkim dopplerem od różnych samolotów
Może Kolega SQ3DWI spróbuje odebrać Poznański bikon 3cm od Samolotu na początek trochę małą odległość, ale może uda się z którymś dalszym bikonem? na 10GHz zapewne będzie bardzo duży doppler, nie mam doświadczeń zbyt z tym pasmem poza dwoma QSO na RS od SQ3FYK i paroma nasłuchami DVB-T + LNB
Jasne ,że się przydało bo byłem przekonany odnośnie prób z odbicia bezpośredniego od samolotu!!! A o śladzie za samolotem nawet nie myślałem!!! Z rainscater czy odbicia od "smugi" pozostawionej przez meteoryty nigdy nie miałem nic wspólnego ale Twój post wiele mi wyjaśnił. Czemu ja sam na to nie wpadłem ,że najpierw spróbować odbierać a później nadawać? Czasami jedno zdanie a tak pięknie potrafi ukierunkować co do działania Spróbuję na bank! Dzięki za info i wszelkie informację! SQ3DWI |
| |
Electra | 25.11.2024 22:01:47 |
|
|