| |
SP2RXX | 22.11.2018 14:00:58 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Bydgoszcz JO83XC
Posty: 7669 #2609520 Od: 2011-6-25
| Z komunikatu PZK nr 46/2018 z dnia 21 listopada 2018 r.
"... 7. Informacje o zagrożeniach dla krótkofalarstwa
Czy to możliwe - przemysł samochodowy jest przekonany, że elektryczne samochody będą ładowane w przyszłości drogą radiową? Pomysł: pole wysokiej częstości indukcyjnie transmituje energię do cewki odbiornika w pojeździe. Urządzenie jest nazywane "Bezprzewodowa Transmisja Energii dla Elektrycznych Pojazdów" (WPT-EV): W miejscu parkowania samochodu, pod nim znajduje się panel z nadajnikiem do ładowania. Moc urządzenia do ładowania do 20 kW w zakresie częstotliwości od 79 do 90 kHz. Sprawność układu powinna dochodzić do 85 procent, zgodnie z informacją producenta. W porównaniu z przewodowym ładowaniem, stacja indukcyjna wymaga mniej przestrzeni w garażu lub w miejscu parkowania. To wygodne rozwiązanie. Ale co zdarza się kiedy wysokie moce są transmitowane w takich częstościach? IARU zajmuje się wyjaśnieniem wątpliwości z tym pytaniem, chociaż WPT-EV: ładowanie bezprzewodowe nie pracuje w zakresie częstotliwości amatorskich, jest obawa, że częstotliwości harmoniczne generowane przez ten system jak inne mogłyby spowodować interferencję w innych pasmach innym służbom radiowym, również w pasmach amatorskich. Amatorska służba radiowa jest szczególnie wrażliwa na wzrost poziomu tła radiowego, ponieważ nasze urządzenia pracują przy niskich poziomach odbieranych sygnałów. Znaczny wzrost poziomu tła miałby bardzo szkodliwy wpływ na naszą pracę w dolnych pasmach KF. W tej chwili nawet na terenach wiejskich, poziomy szumów już podniosły się, z powodu milionów urządzeń z układami impulsowymi (zasilacze, systemy oświetlenia, itd..). Spowodowało to dalsze znaczne podniesienie poziomu tła, które wpłynęło na pogorszenie pracy amatorskiego radia. Ale firmy zajmujące się tą technologią i przemysł samochodowy już rozważają następny krok w kierunku bezprzewodowych urządzeń ładujących. W tej technice zwanej "Bezprzewodowe Elektryczne Ładowanie Pojazdu w Ruchu" (WEVC), wysokiej częstości elektromagnetyczne pole o częstotliwości 85 kHz jest wygenerowane w jezdni. To powinno pozwolić na ładowanie pojazdu znajdującego się ruchu. Technika ta była testowana na drodze we Francji w okolicach Wersalu. Sprawdzany układ działał przy transferze 20 kW mocy do poruszającego się samochodu.
Źródła informacji:
[1]IARU: Studium Zasilania Bezprzewodowych Systemów Transferu Mocy dla Elektrycznych Pojazdów w zakresie częstotliwości 79-90 kHz. Wpływ na Radiokomunikacyjne Systemy w Służbie Amatorskiej, 28 maj 2018. Zobacz również: https://bit.ly/2KhBDNA .__._, _.___ 1] IARU: Study of the Impact of Wireless Power Transfer Systems for Electrical Vehicles Operating in the 79-90 kHz Range on Radio Communication Systems at the Amateur Service, 28 May 2018. See also: https://bit.ly/2KhBDNA. "Przewodniczący Komitetu HF (C4)"
Ta technologia samochodowa będzie dyskutowana podczas WRC-19. IARU będzie miało trudny orzech do zgryzienia. Co na to nasze Ministerstwo MC, MG, MI ???, które tym zajmuje się, bo UKE na pewno nie. ..."
_________________ 73! Maciej |
| |
Electra | 10.04.2025 19:24:15 |

 |
|
| |
jgrolik | 22.11.2018 14:28:21 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 47 #2609529 Od: 2011-8-30
| To jest jedno, ale ostatnio czytałem że operatorzy komórkowi prowadzą rozmowy w sprawie podniesienia limitów maksymalnego nateżenia pól EM. |
| |
7785_12 | 22.11.2018 14:46:04 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Marki
Posty: 277 #2609533 Od: 2016-2-12
| Krótkofalowcy i PZK już walczyło kiedyś z "internetem z gniazdka", były wywody, artykuły, płytę nawet wydano i co? internet jest. |
| |
sp3suz | 22.11.2018 20:27:10 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 265 #2609624 Od: 2011-7-21
| Niech sobie na dachu, masce i bagażniku zamontują baterie słoneczne i po temacie. Ładowanie indukcyjne, chyba pod ch... klienta  |
| |
sp3nyf | 23.11.2018 08:40:01 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Gorzów JO72pr
Posty: 513 #2609781 Od: 2011-7-20
Ilość edycji wpisu: 1 | I co na to wojsko?...... _________________ Zbyszek SP3NYF
|
| |
yh1198 | 24.11.2018 13:18:04 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 305 #2610195 Od: 2014-5-25
|
Też pewnie będzie korzystać.
pozdr. Jacek |
| |
Wojtek1961 | 24.11.2018 19:24:45 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: QTH: KO02ME
Posty: 49 #2610323 Od: 2012-9-19
| Dla każdego takiego urządzenia szczelna (elektromagnetycznie) klatka Faradaya zamykana po wjeździe do niej samochodu i dopiero po tym uruchamiana - może była by do przyjęcia... 73! Wojtek |
| |
Wojtek1961 | 24.11.2018 19:56:12 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: QTH: KO02ME
Posty: 49 #2610334 Od: 2012-9-19
| A co z oddziaływaniem pola rozproszonego od takiej ładowarki (20 kW !!!!) na przebywającego w samochodzie albo obok kierowcę i innych ludzi? Jak daleko od urządzenia będzie niebezpieczny poziom tego pola? 73! Wojtek |
| |
HF1D | 24.11.2018 23:35:52 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO73hi
Posty: 103 #2610423 Od: 2015-5-11
| Zagrożenie tym pomysłem jest realne, ale myślę, że nie ma się co za bardzo podniecać. 20 kW. Hmm. Rząd zapowiedział milion samochodów elektrycznych w najbliższych latach. Aktualnie w Polsce są 884 miasta. Dodajmy do tego 116 inne miejscowości i mamy po 1000 samochodów na miejscowość. Oczywiście Warszawa czy Łódź będą miały więcej. Tym gorzej dla nich. 20 kW x 1000 szt = 20 MW pewnie nierówno rozproszonych po miejscowości. Lokalne wyłaczenia pewne. Zresztą po co rozbijać? 1.000.000 x 20 kW = 20 GW. 20 gigawatów ekstra poboru energii wieczorami. Gdy przyjdzie zima i ruszą dodatkowo wszystkie urządzenia ogrzewające to będzie już nie 20 a 30 stopień zasilania (jeżeli ktoś pamięta co to było) . Efektem będą lokalne wyłaczenia o ile nie całkowity blackout w SP. Mieszkańcy Szczecina znają to z 2008 roku i powtórka na Prawobrzezu w 2009. Zaprawdę powiadam Wam gdy znika zasilanie w mieście to na 80 metrach słychać stacje o jakich normalnie byście nie marzyli. Na kilkanaście tysięcy mieszkań, tylko w jednym paliło się światło, a sąsiedzi patrzyli, a raczej słuchali z nienawiścią pracującego na balkonie agregatu. Proponuję wznieść modły, aby ten milion samochodów elektrycznych jak najszybciej pojawił się przy domowych i ulicznych ładowarkach  _________________ Real life starts above 1 GHz |
| |
sp2cnw | 25.11.2018 00:20:39 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 322 #2610439 Od: 2011-6-30
| Witam !
Jurek HF1D zmobilizował mnie do zajęcia stanowiska: o czym myślą ludzie proponujący samochody elektryczne w Polsce , jeśli już dzisiaj brakuje energii elektrycznej do "normalnej" pracy zakładów, a najbliższy okres nie zapowiada się do szybkiego zwiększenia jej produkcji ...?! Jak słusznie zauważył Jurek, wprowadzenie tego sposobu ładowania samochodów może doprowadzić do sporej zapaści , a ludzie nie są na takie przypadki przygotowani. Dalszy komentarz jest chyba zbyteczny !!!
Janusz SP 2 CNW P.S. Pomijamy poziom zakłóceń ! |
| |
SQ6NDM | 25.11.2018 10:18:00 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO90AK
Posty: 78 #2610495 Od: 2014-9-29
| Witam. Inna sprawa to opłaty. Te 20 GW trzeba z czegoś wytworzyć, a że gospodarka nasza opiera się na węglu to tylko i wyłącznie z węgla ta moc będzie musiała być wytworzona. Prąd 30% droższy od 2019 roku ze względu na podniesione limity na CO2. Niewielka część społeczeństwa, ta mająca samochody elektryczne, będzie po części utrzymywana przez większość. Oczywiście wszyscy dopłacamy do CO2, ale Ci mający elektryczne samochody wyjdą na plus zero, a reszta?
Teraz wszyscy chcą odchodzić od energii jądrowej. A jest zupełnie inaczej. Technologia droga, ale czysta i zabezpiecza kraj energetycznie na dziesiątki lat. Ktoś napisze co z odpadami. Przy obecnej technologii nie ma w ogóle problemów z tym. No, ale to dłuższy temat nie na ten post.
Reasumując, budzimy się z ręką w nocniku. Gospodarka, która opiera się na węglu kamiennym ma mieć milion samochodów elektrycznych. Nie tędy droga.
PS Przepraszam za mało radiowy post. _________________ Szymon www.noaa.2o.pl 144MHz FT290R + PA 100W + 6 el. DK7ZB (boom 2,6m)/70cm FT817 + PA Nokia BD34 (aktualnie 40W) + 14 el. DK7ZB (boom 3,1m) |
| |
Electra | 10.04.2025 19:24:15 |

 |
|
| |
SP5MXF | 25.11.2018 17:12:37 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 81 #2610682 Od: 2012-6-26
| sp3suz pisze: Niech sobie na dachu, masce i bagażniku zamontują baterie słoneczne i po temacie. Ładowanie indukcyjne, chyba pod ch... klienta 
Myślisz trochę ? czy tak tylko pleciesz trzy po trzy ? _________________ Pozdrawiam Tomasz sp5mxf.com |
| |
SP5MXF | 25.11.2018 17:27:45 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 81 #2610692 Od: 2012-6-26
| SQ6NDM pisze:
Witam.
Teraz wszyscy chcą odchodzić od energii jądrowej. A jest zupełnie inaczej. Technologia droga, ale czysta i zabezpiecza kraj energetycznie na dziesiątki lat. Ktoś napisze co z odpadami. Przy obecnej technologii nie ma w ogóle problemów z tym. No, ale to dłuższy temat nie na ten post.
Reasumując, budzimy się z ręką w nocniku. Gospodarka, która opiera się na węglu kamiennym ma mieć milion samochodów elektrycznych. Nie tędy droga.
PS Przepraszam za mało radiowy post.
Szymon, chciałbyś mieć elektrownie jądrową w swojej miejscowości ?
Ja bym nie chciał, bo jak z powodów Czarnobyla i Fukushimy ale nie tylko, elektrownia jądrowa jest obiektem strategicznym a konkretnie to obiektem strategicznego ataku. Nie trzeba mieć broni jądrowej żeby doprowadzić do nuklearnego armagedonu w państwie które ma taką elektrownię, wystarczy atak zwykłą konwencjonalną rakietą na elektrownie jądrową i masz Hiroszymę.
Rosja dobrze o tym wie i dla tego była bardzo nieszczęśliwa z tego że USA wyposażyło wojsko Polskie w rakiety średniego zasięgu ok 1000 km JASM wystrzeliwane z F-16, oni dobrze wiedzą że już nie mogą nas za bardzo straszyć swoim arsenałem jądrowym ponieważ ta niepozorna rakietka wystrzelona w instalację chłodzącą rdzeń reaktora jądrowego doprowadziła by do eksplozji jądrowej w takiej elektrowni a moc takiej eksplozji była by większa niż większości dostępnych bomb atomowych. Jak do tej pory jeszcze w żadnej elektrowni nie doszło do takiej sytuacji, ale dwa razy było już bardzo blisko szczególnie w Czarnobylu tam naprawdę nie wiele brakowało do armagedonu. Polska leży w pomiędzy młotem a kowadłem więc należy unikać tak niebezpiecznych instalacji które natychmiast stają się strategicznym celem dla rakiet przeciwnika. Bezpieczeństwo jest dobrem najwyższym i wyższym od bezpieczeństwa energetycznego. to tak jak byś spał z granatami pod poduszką, w sumie są bezpieczne do póki nie wyciągnie się zawleczki. _________________ Pozdrawiam Tomasz sp5mxf.com |
| |
sp3suz | 25.11.2018 17:47:04 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 265 #2610700 Od: 2011-7-21
| SP5MXF pisze: sp3suz pisze: Niech sobie na dachu, masce i bagażniku zamontują baterie słoneczne i po temacie. Ładowanie indukcyjne, chyba pod ch... klienta 
Myślisz trochę ? czy tak tylko pleciesz trzy po trzy ?
No właśnie myślę... że te 20 kW to jest pic na wodę fotomontaż bo jak chcesz zobaczyć jak to wygląda dzisiaj lub już dzisiaj to zajdź do zajezdni MPK i pooglądaj nowe elektryczne autobusy. Spory kabelek , do tego akumulatory i zasięg coś jakby na pół dnia jazdy. Teraz wyobraź sobie jak wygląda szczoteczka do zębów np. Braun. Bo ja miałem i widziałem ładowanie indukcyjne właśnie tam. Tu domniemywam będzie podobnie właśnie ze względu na pole rozproszone i inne zagrożenia. "Kawałek sondy" w postaci cewki włożony na postoju do innego "kawałka sondy" w postaci innej cewki w samym autobusie. A obudowa metalowa tak zrobiona że stanowi swoisty rdzeń transformatora jaki przy tym powstaje. Inaczej aj tego nie widzę. Bo pole rozproszone owszem jest zagrożeniem dla otoczenia ale jest tez POLEM STRAT za które inwestor płaci i to go wali w kieszeń. Dlatego po prostu nie wierzę w te założenia anten pod drogami i tej całej "nadbudowy" w postaci bełkotu naukowo technicznego. Jeśli istnieją takie założenia to są one trzymane w wielkiej tajemnicy aby np. konkurencja, nie wiem ... Chińczycy Japończycy i inni nie zmałpowali a wokół tego robi sie wrzawę jakby to było co najmniej UFO. Dlatego podchodzę sceptycznie do tematu. Nikogo nie stać na takie straty energii. Nie w autobusach.   |
| |
SQ6NDM | 26.11.2018 12:28:34 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO90AK
Posty: 78 #2611961 Od: 2014-9-29
Ilość edycji wpisu: 3 | SP5MXF pisze:
Szymon, chciałbyś mieć elektrownie jądrową w swojej miejscowości ?
Ja bym nie chciał, bo jak z powodów Czarnobyla i Fukushimy ale nie tylko, elektrownia jądrowa jest obiektem strategicznym a konkretnie to obiektem strategicznego ataku. Nie trzeba mieć broni jądrowej żeby doprowadzić do nuklearnego armagedonu w państwie które ma taką elektrownię, wystarczy atak zwykłą konwencjonalną rakietą na elektrownie jądrową i masz Hiroszymę.
Spodziewałem się takiej odpowiedzi. Takie myślenie wynika chyba z niewiedzy o elektrowniach jądrowych. Faktem jest, że w razie awarii wydostają się do atmosfery promieniotwórcze pierwiastki przemian jądrowych, ale...
Porównywanie do Hiroszimy, wybuch bomby jądrowej, to lekkie przegięcie. W elektrowniach jądrowych nie ma możliwości zajścia reakcji jądrowej aby nastąpił wybuch jak przy bombie. Elektrownia jądrowa i bomba atomowa działają na innej zasadzie i są odmiennie zbudowane. Tego chyba nie muszę tłumaczyć? Atak konwencjonalną rakietą? Ty tak poważnie? Zobacz ten film:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Z samolotu nic nie zostaje, tak zabezpieczone są elektrownie jądrowe, również przed konwencjonalną rakietą.
Nie chciałbyś z powodu Czarnobyla i Fukishimy, ehh. Reaktor czarnobylski ogólnie był złej konstrukcji i nie był przewidziany do testów jakie robili w nocy zaraz przed wybuchem. Jeżeli chodzi o Fukushimę to ktoś wydał złą decyzję na budowę elektrowni na wybrzeżu gdzie są bardzo mocne trzęsienia ziemi. Elektrownie te również były przestarzałe. Dużo by pisać i nie ten temat i to forum.
PS. Łatwiej i taniej jest zaatakować jakieś państwo brudną bombą (np. z ładunkiem promieniotwórczym, ale nie wybuchającym tylko skażającym duży obszar) niż atak na elektrownie jądrową (skażenie obszaru na dużą skalę).
Jeszcze raz. Elektrownia jądrowa nie działa jak bomba atomowa i nie ma w ogóle możliwości wybuchu jak przy bombie. W bombie atomowej dysponujemy praktycznie czystymi materiałami rozszczepialnymi z dużych ilościach tak aby przekroczyć masę krytyczną. Natomiast w elektrowniach mamy tzw. paliwo jądrowe, którego ilość uniemożliwia przekroczenie masy krytycznej i jest za bardzo zubożone aby nastąpiła reakcja jądrowa jak przy bombie, ale dające tyle energii aby zaspokoić energetycznie określony obszar itp. _________________ Szymon www.noaa.2o.pl 144MHz FT290R + PA 100W + 6 el. DK7ZB (boom 2,6m)/70cm FT817 + PA Nokia BD34 (aktualnie 40W) + 14 el. DK7ZB (boom 3,1m) |
| |
HF1D | 02.12.2018 08:11:23 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO73hi
Posty: 103 #2613796 Od: 2015-5-11
| SQ6NDM pisze:
Atak konwencjonalną rakietą? Ty tak poważnie? Zobacz ten film:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA
Z samolotu nic nie zostaje, tak zabezpieczone są elektrownie jądrowe, również przed konwencjonalną rakietą.
Wiedziałem, że już gdzieś to widziałem. Nasz maluch był tak samo dobry jak ten Phantom. Podobna strefa zgniotu  A że predkość troszeczkę się różni to już taki drobiazg.
A tak serio, pisząc swoje pełne sceptycyzmu uwagi odnaśnie powszechności ładowarek nie wziąłem pod uwagę jednego aspektu. Chyba typowo polskiego.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ Real life starts above 1 GHz |
| |
Wojtek1961 | 04.02.2019 21:26:45 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: QTH: KO02ME
Posty: 49 #2634175 Od: 2012-9-19
| Współczesne konstrukcje budynków reaktorów jądrowych są projektowane i budowane tak, by wytrzymały uderzenie spadającego dużego samolotu komunikacyjnego (w wyniku np. katastrofy) - nie powodując wydostania się na zewnątrz materiałów radioaktywnych i skażenia okolicy. Tak jest przynajmniej na tzw. "zgniłym Zachodzie". 73! Wojtek
|
| |
Electra | 10.04.2025 19:24:15 |

 |
|